به گزارش خبرنگار یزدفردا، بهرام عبدالحسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به فعالیت 420 کانون فرهنگی و هنری مساجد از فعال بودن 18 کانون تخصصی در مساجد خبر داد.

بهرام عبدالحیسینی گفت که این کانونهای در رشته مختلف فرهنگی و هنری شامل، سرود، تئاتر، کتابخانه، فناوری اطلاعات، پژوهش و... فعالیت می نمایند.

دبیرهیات نظارت برکانونهای فرهنگی و هنری مساجد یزد در ادامه  به فعال بودن 226 باب کتابخانه در مساجد استان اشاره نمود و افزود:32 هزارجلد کتاب  در این کتابخانه ها موجود است.

وی ادامه داد که  21هزار عضو کتابخانه ای در مساجد استان فعالیت می نمایند.

عبدالحسینی افزود:طرح تلاوت نور نیز در 1850مسجد استان اجرا می شود که بدین منظور از ابتدای سالجاری تاکنون 10هزار جلد قرآن در بین مساجد توزیع شده است.

در ادامه این مراسم مدیرکل کانون های تخصصی مساجد کشور از فعالیت 13هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور خبر داد.

حجه الاسلام ملانوری گفت:بیش از سه چهارم کانون های فرهنگی و هنری مساجد طی 6سال اخیر تاسیس شده اند.

وی با اشاره به طرح توسعه کیفی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، اظهار داشت:615 کانون تخصصی در 23 رشته در مساجد کشور به فعالیت های تخصصی در فرهنگ و هنر مشغول هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به مصوبه دولت در سالجاری 500کانون فرهنگی و هنری در روستاها شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیگر سخنران این مراسم بود.

آیت الله  ناصری با تاکید به انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد از مدیران کانونهای فرهنگی مساجد خواست در انجام طرح های کیفی فعالیت خود را متمرکز نمایند.

وی با اشاره به فعالیت های فرقه ضاله در این استان از فعالان فرهنگی مساجد به خصوص ائمه جماعات مساجد خواست تا عموم مردم و جوانان را در این خصوص آشنا نمایند.

وی تاکید کرد که دشمنان انقلاب اسلامی با حربه های مختلف فرهنگی که در بین جوانان ایجاد می نمایند در صدد تضعیف روحیه انقلابی ملت ایران هستند.

آیت الله ناصری گفت: همه دلسوزان انقلاب و به خصوص فعالان کانونهای فرهنگی مساجد موظف هستند که با آگاه سازی و اطلاع رسانی نقشه شوم دشمنان را برای جوانان تشریح نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا